Szolgáltatás igénybevétele, szerződéskötés
A Közszolgáltatási szerződés megkötése: A Közszolgáltatási szerződés általános esetben azt követően jön létre, hogy azt a Szolgáltató képviselője és a Felhasználó (képviselője) is aláírta. A Víziközmű-szolgáltatásba bekapcsolt ingatlan tekintetében, a Szolgáltató és a Lakossági felhasználó között a Közszolgáltatási szerződés a Víziközmű-szolgáltatás igénybevételével (ráutaló magatartással) is létrejön, tekintet nélkül arra, hogy a Lakossági felhasználó a Szolgáltató ajánlati kötöttségének idején belül nem juttatta vissza a Szolgáltatónak az aláírt Közszolgáltatási szerződést. Ez esetben a Szolgáltató a Közszolgáltatási szerződés létrejöttét követő 30 napon belül köteles azt írásba foglalni, és aláírásra a Lakossági felhasználónak megküldeni.
A Közszolgáltatási szerződés tárgya: A Közszolgáltatási szerződés tárgya egy vagy több Víziközmű-szolgáltatás Szolgáltató általi nyújtása és a Felhasználó általi igénybevétele. A Szolgáltató - az üzemeltetési szerződésében meghatározott keretek között, a Víziközmű-rendszer teljesítőképességének mértékéig - a Felhasználók részére Víziközmű-szolgáltatást nyújt, és Víziközmű-szolgáltatás nyújtása céljából a szolgáltatást igénybe venni kívánók rendelkezésére áll.
A Közszolgáltatási szerződés hatálya: A Közszolgáltatási szerződés a Szolgáltató képviselője és a Felhasználó (képviselője) általi aláírásának napján lép hatálya. A Víziközmű-szolgáltatás nyújtása megkezdésének időpontja eltérhet a Közszolgáltatási szerződés hatálya kezdetétől. A Közszolgáltatási szerződés határozatlan időre szól. A Közszolgáltatási szerződés hatálya kiterjed a Szolgáltatóra és a Felhasználókra.
A Közszolgáltatási szerződések típusai: lakossági, társasházi és közületi.
Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás
A nem Lakossági felhasználó a Szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint a Szolgáltató részére Víziközmű-fejlesztési hozzájárulást fizet a Víziközmű-szolgáltatásba bekapcsolni kívánt ingatlanhoz biztosítandó szolgáltatási kapacitásért, a Víziközmű-szolgáltatásba bekapcsolt ingatlanhoz biztosított kapacitás Felhasználó által kezdeményezett és végrehajtott bővítéséért, valamint a Víziközmű-szolgáltatás minőségének (a víz minőségi paramétereinek) Felhasználó által igényelt és végrehajtott emelése esetében. Nem kell Víziközmű-fejlesztési hozzájárulást fizetnie a jogszabályban meghatározott mentesített körnek.
A bekötővezeték létesítése
a) A bekötést kezdeményező Felhasználónak meg kell térítenie a bekötés költségét, az érdekében esetlegesen kiépítendő hálózatbővítés költségét és ezen felül a Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás fizetésére kötelezetteknek az igényelt szolgáltatással egyenesen arányosan kell megfizetni a Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás összegét.
b) Ha az adott ingatlanon már kiépült a Felhasználási helyek igényének kielégítésére alkalmas bekötővezeték, de annak elhelyezkedése a Felhasználónak nem felel meg, abban az esetben a meglévő bekötés áthelyezésének költsége a Felhasználót terheli.
c) A víziközmű-törzshálózathoz csatlakozni kívánó közműfejlesztési-hozzájárulás fizetésére kötelezett Felhasználó a csatlakozás előtt köteles közműfejlesztési-hozzájárulást megfizetni.
A közműfejlesztési hozzájárulás mértéke
a) A hozzájárulás mértéke az árhatóság által megállapított összeg, az igényelt szolgáltatás (beruházás) megvalósításához szükséges Víziközmű-fejlesztés költségeinek arányos része.
b) A Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás mértékegysége: Ft/m3/nap.
c) A nem Lakossági felhasználó az ő érdekében kiépítendő bekötővezetékek kiépítésének költségén túl, hozzájárul az érdekében esetlegesen kiépítendő hálózat bővítéshez, a Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás fizetésére kötelezett mindezeken felül a Víziközmű-rendszer bővítéséhez, korszerűsítéséhez, a vízbázisok védelméhez, az esetleges pályázati források önerő biztosításához.
d) A társulati úton megvalósított víziközmű beruházások esetében a hozzájárulás összegét a víziközmű megvalósítására kell fordítani.
e) A Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás elkülönítetten kezelendő, és kizárólag a jogszabályban meghatározott Víziközmű-fejlesztésére fordítható.
A Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás felhasználás körének a meghatározása
A Víziközmű-fejlesztési hozzájárulást a jogszabály által megállapított keretek között az alábbi célokra lehet felhasználni:
a) a Víziközmű-rendszer fejlesztése (Új víziközmű létesítése, meglévő bővítése, felújítása és pótlása),
b) a vízbázisok védelme érdekében teendő feladatok teljesítése,
c) az esetleges pályázati forrásokhoz önerő biztosítása, vagy
d) rendszerfüggetlen víziközmű-elem bővítése, felújítása, pótlása.
A Víziközmű-fejlesztési hozzájárulási szerződés kötelező tartalmi elemei
A Szolgáltató és a nem Lakossági felhasználó között kötött szerződésnek legalább a következő elemeket tartalmaznia kell:
a) Szerződő felek megnevezését, a nem Lakossági felhasználó székhelyének és a cégjegyzékszámának feltüntetését.
b) Felhasználási hely meghatározását.
c) A lekötött szolgáltatási kapacitást (kvótát) szolgáltatási ágazatonként.
d) Csatlakozási pont helyének meghatározását.
e) A hozzájárulás mértékét, teljesítésének módját és határidejét.
f) A fejlesztés meghatározását, megvalósításának módját és határidejét.
g) Azt, hogy a nem Lakossági felhasználó érdekében kiépített bekötővezetéket, víziközművet a beruházó köteles a víziközművek tulajdonosának/Ellátásért Felelősnek átadni.
h) A lekötött szolgáltatási kapacitás (kvóta) rendelkezésre állásának és a vételezés megkezdésének időpontját.
i) A kvóta rendelkezésre állásának, igénybe vételének (elszámolási időszakának) és számításának feltételeit.
j) A vásárolt kapacitás biztosításának pénzügyi, műszaki és egyéb feltételeit, ideértve a létesülő beruházás tulajdonjogi kérdéseit.
k) A szerződésszegés eseteit és ennek jogkövetkezményeit.
l) Víziközmű-fejlesztési hozzájárulási szerződés megszűnésére, megszüntetésére vonatkozó rendelkezéseket.
m) A kvóta a „Közüzemi szerződés” részét kell, hogy képezze.
n) A Víziközmű-fejlesztési hozzájárulási szerződés (5. számú melléklet) annak aláírásával, és az abban szereplő kötelezettség befizetésével lép hatályba. E rendelkezésnek visszamenőleges hatálya nem lehet.
A megszerzett Közműfejlesztési kvóta szabályozása
A nem Lakossági felhasználó az adott Felhasználási helyen a Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás megfizetésével a megvásárolt közműfejlesztési kvóta (a továbbiakban: kvóta) erejéig jogosulttá válik a szolgáltatás igénybevételére. A kvóta a Felhasználót megillető vagyoni értékkel bíró jog, amely gyakorlásának hiányában sem szűnik meg.
A kvóta egyik Ellátási területről egy másik Ellátási területre nem vihető át. Ellátási területen belül, amennyiben a Felhasználói igény hálózatbővítés nélkül biztosítható, a kvóta átmozgatható vagy megosztható, de csak az adott víziközmű ágazaton belül.
A Felhasználó személyének változása esetén, a Felhasználási helyen (bekötésen) nyilvántartott kvóta, eltérő megállapodás hiányában az új Felhasználóra száll át.
Kötelező nyilvántartás vezetése
A közműfejlesztési hozzájárulás fizetéséről nyilvántartást kell vezetni.
Annak a nem Lakossági felhasználónak, akinek jogszabály alapján nem kell Víziközmű-fejlesztési hozzájárulást fizetnie, a szolgáltatási kapacitást (kvótát) ettől függetlenül nyilván kell tartani.
A nyilvántartásnak a következőket kell tartalmaznia:
a) A Felhasználó adatait.
b) Az ingatlan tulajdonos cégnyilvántartással (egyéb közhiteles nyilvántartással) megegyező adatait.
c) Az ingatlannak az ingatlan nyilvántartással megegyező adatait.
d) Az igényelt kvóta mértékét m3/nap-ban.
e) Az igényelt Szolgáltatás minőségének emelésével kapcsolatos fejlesztés leírását.
f) A befizetett Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás összegét.
Víz- és csatornabekötések, mellékmérő felszerelések
A hálózatra csatlakozás, bekötés
Víziközmű-törzshálózat mentén fekvő ingatlanoknak a víziközmű-hálózatba történő bekötését az ingatlan tulajdonosa vagy egyéb jogcímen használója kezdeményezheti a Szolgáltatónál, amely a bekötés lehetőségeiről részletes tájékoztatást ad. A bekötés műszaki alapfeltétele, hogy az ingatlan az Ivóvíz- és/vagy a Szennyvíz törzshálózat mentén feküdjön.
Ha a víziközmű törzshálózat a szomszédos ingatlan mentén fekszik, a bekötés a szomszédos ingatlan tulajdonosának hozzájárulásával - az ingatlantulajdonosok megállapodása (szerződéses szolgalom) alapján - a szomszédos ingatlan igénybevételével is elvégezhető. A megállapodás hiányában a jegyző is alapíthat vízvezetési és szennyvízelvezetési szolgalmat a szomszédos ingatlanra.
A szerződésnek tartalmaznia kell a létesítmény elhelyezésével, az ingatlan használatával kapcsolatos kölcsönös jogokat és kötelezettségeket. A szerződést a szolgáltatói hozzájárulás iránti kérelemhez csatolni kell. A bekötés létesítésére vonatkozó igényt a Szolgáltatónak írásban kell bejelenteni, az ivóvíz, szennyvíz bekötés létesítésére vonatkozó megrendelő lap kitöltésével.
Közületi ivóvíz-, szennyvízbekötés
Gazdálkodó szervezet által megrendelt bekötés megvalósításához vagy a részére nyújtott szolgáltatás mennyiségének növeléséhez, illetőleg a szolgáltatás minőségének igényelt javításához - lakásszövetkezet és önkormányzat tulajdonában lévő lakóépületek elhelyezésére szolgáló ingatlanok kivételével - a Szolgáltató részére Víziközmű-fejlesztési hozzájárulást kell fizetni (Üzletszabályzat, XXXV. pont).
A közületi igényeket a Szolgáltató fogadja, ahol a megrendelő üzemeltetői nyilatkozatban tájékoztatást kap az eljárás rendjére, valamint a műszaki megvalósíthatóságra vonatkozóan, amelyben az alábbiakat kell rögzíteni:
- az ingatlan közüzemi ivóvízvezetékről ellátható-e, a közüzemi szennyvízvezetékre bekapcsolható-e vagy már rendelkezik meglévő bekötéssel,
- Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás mértéke,
- szükséges tervdokumentáció.
A 3 példányban elkészített bekötési tervet a Szolgáltató 15 napon belül véleményezi, amennyiben szükséges módosításra, hiánypótlásra visszaadja. A tervek elbírálásra során kerül meghatározásra a Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás összege.
Az üzemeltetői nyilatkozatot a tervek beérkezését követően 15 napon belül ki kell adni, mellyel párhuzamosan meg kell kötni a víziközműfejlesztési megállapodást. A Szolgáltató által aláírt 2 példányos szolgáltatási szerződést is a megrendelő részére át kell adni.
A bekötés elkészítésének előfeltétele a Víziközmű-fejlesztési hozzájárulás – amennyiben a megrendelő kötelezett annak megfizetésére – és az új egyedi csatlakozási pont kiépítési (bekötés-szerelés) díjának befizetése, az egyéb hatósági hozzájárulások, engedélyek másolati példányának Szolgáltató részére történő átadása és a Közüzemi szerződés megkötése.
A bekötés időpontját a Szolgáltató és a Megrendelő - szükség esetén az ingatlan tulajdonosát is bevonva - egyezteti. A fentiek teljesítése esetén a Szolgáltató az ivóvíz-, szennyvízbekötést, a Felhasználóval egyeztetett időpontban elvégzi. A bekötés elvégzését és üzembe helyezését a vonatkozó nyomtatványok aláírásával a helyszínen igazoltatni kell a megrendelővel és/vagy az ingatlan tulajdonosával, vagy megbízottjával.
Amennyiben a szennyvízbekötést a Szolgáltató végzi:
A jóváhagyott tervek alapján az elvégzendő bekötés áráról megrendelőnek a terv jóváhagyását közlő határozat kiadásával egy időben tájékoztatást kell adni. A szolgáltatási szerződés megrendelő által történő aláírását és az egyéb hatósági hozzájárulások, engedélyek másolati példányának Szolgáltató részére történő átadását követő 15 napon belül, a megrendelő és Szolgáltató időpontot egyeztet a bekötés megvalósításáról.
A szennyvízbekötést a Szolgáltató a tervdokumentáció alapján elvégzi. A bekötésszerelési munka elkészítése, valamint a vízzárósági, kényszeráramlású rendszer esetén a működőképességi próba elvégzése után a bekötővezeték üzembe helyezhető. A vízzárósági, kényszeráramlású rendszer esetén a működőképességi próba eredményét a munkalapon rögzíteni kell. A bekötés elvégzésére vonatkozó dokumentumokat a helyszínen ki kell tölteni, a Megrendelővel és/vagy az ingatlan tulajdonosával, vagy megbízottjával alá kell íratni (5. számú melléklet).
Amennyiben a szennyvízbekötést nem a Szolgáltató végzi:
Az eljárás azonos a fentiekkel, az alábbi különbséggel:
- A Szolgáltató a bekötés megvalósítása során szakfelügyeletet biztosít, melyről a megrendelőnek számlát ad át, aki megfizeti (XXIX. 2. pont) a bekötés ellenértékét, amely összeg tartalmazza a geodéziai bemérés díját is.
- A szennyvízbekötést végző kivitelezőnek a vízzárósági, kényszeráramlású rendszer esetén a működőképességi próba eredményét rögzítő dokumentumokat át kell adni a Szolgáltatónak.
Mellékszolgáltatás
A Felhasználási helyen belül a Mellékvízmérővel elkülönített vízhasználatra az a Felhasználási hely tulajdonosával vagy az azt egyéb jogcímen használóval (továbbiakban együtt: elkülönített vízhasználó) a tulajdonos hozzájárulásával a Szolgáltató mellékszolgáltatási szerződést köthet a Bekötési vízmérőn keletkezett és Mellékvízmérővel mért vízfogyasztás díjelszámolásának céljából. A Mellékszolgáltatási szerződés kizárólag írásban jön létre. A Felhasználási helyet egyéb jogcímen használóval kötött Mellékszolgáltatási szerződésből eredő kötelezettségekért a Felhasználási hely tulajdonosa az elkülönített vízhasználóval egyetemlegesen felel.
A Mellékszolgáltatási szerződés megkötésének feltételeit a jogszabály határozza meg.
A Mellékszolgáltatási szerződés feltételeinek megfelelő elkülönített vízhasználó részére a Szolgáltató az igénybejelentést követő 30 napon belül megküldi szerződéses ajánlatát. A szerződéses ajánlatban foglaltak a Szolgáltatót 30 napig kötik.
Locsolóvíz szolgáltatás
A Szolgáltató lehetőséget nyújt a meglévő Bekötési vízmérő utáni locsoló vízmérő kialakításához. A locsoló vízmérő beépítési helyének kialakítása, és ezt követően a locsoló vízmérő beépítése a Felhasználó feladata.
A beépíthető vízmérő típusa: lehet hagyományos vagy távleolvasható mérő.
A mérő kiépítését követően a Szolgáltató előzetes írásbeli értesítést követően helyszíni ellenőrzést tarthat. A vízmérő nyilvántartásba vételét személyesen, ügyfélszolgálati irodákban lehet kezdeményezni, a megfelelő díj befizetésének vállalásával. A mérőhely kialakításának ellenőrzése a plombálással egyidejűleg, a Felhasználóval előre egyeztetett időpontban történik.
A locsoló vízmérő szennyvizet nem eredményező vízfogyasztás mérésére, kizárólag locsolási célra szolgál. A mérő utáni vezetéket házi vízellátó rendszerrel összekötni tilos. A locsoló vízmérő használatát a Szolgáltató folyamatosan ellenőrzi és bármikor ellenőrizheti a jelen Üzletszabályzat rendelkezései alapján. Amennyiben a fentiektől eltérő használatot állapít meg, a számlázási kedvezményt a Szolgáltató felfüggeszti, és egyben a szerződésszegés következményeit kell alkalmazni, egyben visszamenőlegesen leszámlázza a locsolómérőn mért vízmennyiségre is a csatornadíjat.
A locsolási vízmérő beépítésével egyidejűleg további kedvezmény nem alkalmazható. A Felhasználó nem vezetheti a locsolóvizet a Szennyvíz-törzshálózatba.
Közkifolyók, tűzcsapok
A közkifolyók vizét a közműves vízellátásba be nem kötött, vagy ivóvíz-szolgáltatás felfüggesztése alatt álló ingatlanok lakói vehetik rendszeresen igénybe háztartási vízszükségletük biztosítására. Ettől eltérő használathoz a Szolgáltató és a polgármester együttes, előzetes írásbeli jóváhagyása szükséges.
A Szolgáltató a közterületi vízvételi hely ivóvízmérőiről nyilvántartást vezet, melyben köteles feltüntetni a Felhasználó nevét, a Felhasználói helyet magában foglaló törzshálózati közkifolyó pontos megjelölését, az ivóvízmérő azonosító adatait, a leolvasáskori vízmérő állásokat, a leolvasási időszak alatti fogyasztásokat és minden lényeges egyéb adatot. A nyilvántartásba Felhasználó – az őt érintő Felhasználási hely vonatkozásában – betekinthet.
A települési önkormányzat ellenőrzi, hogy a közkifolyóról történő ivóvíz vételezést csak a közműves vízellátásba be nem kötött ingatlanok lakói, illetve az egyébként jogosultak vehessék igénybe. A fogyasztás meghatározása szempontjából a Bekötési vízmérő az irányadó. A vízfogyasztás mennyiségét vízmérő hiányában arányosítással, átalánnyal vagy műszaki számítással kell megállapítani.
A víznek a közterületen lévő tűzcsapról nem tűzoltási célra történő rendszeres igénybevételéhez a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges.
Vízmérő leolvasás, vízmérő csere
...
Fogyasztó és a fogyasztás adatainak változása
Letölthető nyomtatványokkal
Számla, számlázás
A számlákra vonatkozó jogszabályok előírásainak betartásával a Szolgáltató Felhasználási helyenként alap- és egyéb szolgáltatásairól számlát állít ki. A számla csak a befizetést igazoló bizonylattal együtt tekinthető kiegyenlítettnek.
Elszámoló/Időszaki számla: A Szolgáltató nyilvántartásában szereplő vízmérővel rendelkező Felhasználó részére a leolvasott vagy a Felhasználó által közölt mérőállás szerint készített számla, tartalmazza az adott elszámolási időszakban keletkezett átlag- és/vagy becsült számlák levonását is. Mellékvízmérővel rendelkező Felhasználó esetében a Bekötési vízmérő számlája tartalmazza a Bekötési vízmérő és a Mellékvízmérők mérési különbözetéből választott elszámolási módnak megfelelően az adott Felhasználási helyre eső különbözet mértékét is.
Átlag(rész)számla: Az elszámolások között havonta készülő számla, melynek alapja az utolsó elszámolást megelőző egy év fogyasztásának átlaga.
Helyesbítő számla: A megelőző időszakokra vonatkozó módosító számla, mely tartalmazza az eredeti és a módosított tételeket, valamint a különbözetet, egyben az előzőleg kibocsátott számla minden adatának törlése.
Egyéb számla: Az egyéb számla a Szolgáltató alapszolgáltatásain (ivóvíz-szolgáltatás, szennyvízelvezetés és –tisztítás) kívül igénybe vett tevékenységeiről kiállított számla.
Számlák kézbesítése: A Szolgáltató eljuttatja a számláit a Felhasználó részére a fizetési határidő lejártát legalább 5 munkanappal megelőzően, kivéve a készpénzes számlákat. A számla fizetési határideje: a kiállítást követő 15 nap. Ha a fizetési határidő utolsó napja munkaszüneti napra esik, akkor a határidő meghosszabbodik az ezt követő első munkanapig.
Számlakifogás: A Felhasználó a számla kézhezvételétől számított 15 napon belül kifogással élhet a Szolgáltatónál, amelynek a számla kiegyenlítésére vonatkozó kötelezettségére nincsen halasztó hatálya. A Szolgáltató köteles a reklamációt 15 napon belül megvizsgálni, és a Felhasználónak írásban visszajelezni a reklamációval kapcsolatos álláspontjáról.
A Felhasználót alaptalan számlakifogás esetén is – a befizetési határidőig ki nem egyenlített összeg erejéig – késedelmi kamatfizetési kötelezettség terheli, továbbá köteles megtéríteni a kifogás kivizsgálásával kapcsolatban a Szolgáltatónál felmerült költségeket.
Amennyiben a Közszolgáltatási szerződésben rögzített időszakok elszámolásakor a Felhasználó számára visszatérítés jár, azt a Szolgáltató - egyéb írásbeli megállapodás hiányában - a Felhasználónak a Szolgáltató által vezetett technikai folyószámláján jóváírja, vagy a felhasználó írásbeli kérésére 15 napon belül visszautalja, ha a visszajáró összeg az 5.000 Ft-ot meghaladja.
Fizetés
A számlakiegyenlítés módjai
Pénztári (készpénzes vagy bankkártyás) befizetés
Ha a Felhasználó a számlát a Szolgáltató pénztárában kívánja kiegyenlíteni, akkor a pénztáros a készpénz átvételét bevételi pénztárbizonylat kiállításával köteles igazolni. A Felhasználó csak a Szolgáltató által már számlázott szolgáltatások díjait rendezheti a pénztárban.
Csoportos beszedési megbízás
A Felhasználó választhatja fizetési módként a csoportos beszedési megbízást. Ez esetben a számlavezető pénzintézetnél csoportos beszedési megbízást kell adnia. Folyószámláról fizetőnek tekinthető a Felhasználó a pénzintézet értesítését követően. Ha a számlázás megkezdéséig a pénzintézet nem, vagy nem a pénzforgalomról szóló előírásoknak megfelelően értesíti a Szolgáltatót a csoportos beszedési megbízási szerződés megkötéséről vagy módosításáról, a Szolgáltató a Felhasználót készpénzátutalási megbízással fizetőnek tekinti. Ha a számlázás megkezdéséig a Felhasználó, vagy a pénzintézet nem értesíti a Szolgáltatót a csoportos beszedési megbízási szerződés megszűnéséről vagy felfüggesztéséről, illetve ha a megbízás fedezethiány, vagy egyéb ok miatt nem teljesíthető, akkor a Felhasználónak a kézbesített számla alapján kell gondoskodnia a határidőre történő kiegyenlítésről. A pénzintézetnek adott csoportos beszedési megbízás módosítása – új felhatalmazás – nélkül és az erről szóló pénzintézeti értesítés megküldéséig a Szolgáltatónak nincs jogosultsága másik vagy új Felhasználási hely esedékes számláit a pénzintézethez beszedésre benyújtani. A Szolgáltató egy alkalommal kísérli meg a Felhasználó folyószámlájáról a szolgáltatás ellenértékének beszedését. A nem teljesített megbízások esetén a Felhasználó köteles egyéb módon gondoskodni a befizetésről, ennek elmulasztása esetén pedig a késedelmes fizetés jogkövetkezményeit lehet alkalmazni (XXXI pont).
Banki átutalás
Ez esetben a számlakiegyenlítést a Felhasználó kezdeményezi pénzintézetének utasításával.
Üzletszabályzat
MEKH által jóváhagyva
Tisztelt Felhasználó! A Mezőföldvíz Kft. a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtására kiadott 58/2013. (II.27.) Korm. rendelet 89. §-ában foglalt kötelezettségének eleget téve Üzletszabályzatát a honlapján közzéteszi.
A dokumentumot ellenőrizte és jóváhagyta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal víziközmű-szolgáltatói működési engedély kiadása tárgyában hozott KSFO_2018/85-10. számú határozatával. A Szolgáltató az Üzletszabályzatában a hatályos jogszabályok figyelembe vételével meghatározta az általa nyújtott víziközmű-szolgáltatásokkal és a szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos általános szerződési feltételeket [ÁSZF], valamint egyéb, a szolgáltatással összefüggő lényeges feltételeket.A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtett annak érdekében, hogy az Üzletszabályzat minden tekintetben megfeleljen a kiadása napján hatályos jogszabályoknak. Ha jogszabályváltozás miatt vagy egyéb okból az Üzletszabályzat valamely rendelkezése ellentétes a vonatkozó jogszabályokkal vagy azzá válik, akkor az ellentétes rendelkezés semmis. Az Üzletszabályzat bármely rendelkezésének semmissége a többi rendelkezés érvényességét nem érinti. Az érvénytelen rendelkezések helyett a vonatkozó jogszabályok alkalmazandók.Kérjük, hogy a későbbi jogviták elkerülése érdekében az Üzletszabályzatot és a szerződéses mellékletek szövegét figyelmesen áttanulmányozni szíveskedjenek.***
Az Üzletszabályzat felépítése:
Alapdokumentum
Mellékletek
- számú melléklet: Az illetékes megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségeinek, valamint a békéltető testületek elérhetőségei (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Az Üzletszabályzat kidolgozásánál figyelembe vett legfontosabb jogszabályok (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Közszolgáltatási szerződés minták (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Szennyvíz minőség vizsgálati jegyzőkönyv (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Adatvédelmi tájékoztató (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Felhasználó változás bejelentő és ellenőrző jegyzőkönyv a Felhasználó változásakor
- számú melléklet: A Felhasználó személyében bekövetkező változás bejelentéséhez szükséges dokumentumok
- számú melléklet: Helyszíni kivizsgálási jegyzőkönyv (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Szabálytalan víziközmű-használatra alkalmazott kötbérek (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Fogyasztásmérővel nem rendelkező felhasználási helyek esetében irányadó átalány ivóvízfogyasztás (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Kérelem szociálisan rászoruló személyként a védendő felhasználók nyilvántartásába történő felvétel/nyilvántartás meghosszabbítása iránt (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Kérelem fogyatékkal élő személyként a védendő felhasználók nyilvántartásába történő felvétel/nyilvántartás meghosszabbítása iránt (az alapdokumentum része)
- számú melléklet: Locsolási kedvezmény igénylése locsolási vízmérővel nem rendelkező felhasználási helyen
Függelékek
- számú függelék: A Szolgáltató adatai (az alapdokumentum része)
- számú függelék: A Szolgáltató ellátási területe (települések felsorolása) (az alapdokumentum része)
- számú függelék: Az ügyfélszolgálati irodák felsorolása, elérhetősége, nyitvatartási rendje
Gyakran ismételt kérdések
Összes kibontása | Összes bezárása |
A közüzemi vízellátás és szennyvízelvezetés a hatósági áras szolgáltatások körébe tartozik. Ez azt jelenti, hogy önkormányzati tulajdonú szolgáltatóknál – így a Mezőföldvíz Kft. esetében is – az adott település önkormányzatának képviselő testülete határozza meg a szolgáltatás díját, melyet rendelet formájában ad közre, legkésőbb az adott évet megelőző év utolsó napjáig.
2013. január 1-től ezt a jogosítványt az önkormányzatoktól az Energia Hivatal veszi át.
Törvényi előírás értelmében a hatósági árnak fedezetet kell nyújtania a hatékonyan működő vállalkozás költségeire és ráfordításaira.
Ha van elég fedezet a számlán, mindig a pontos összeget utalja a bank a szolgáltatónak, a fogyasztók pedig folyamatosan ellenőrizhetik az átutalásokat, és meghatározhatják azt a maximális összeget is, aminél többet a víz- és csatornadíj kiegyenlítésére bankjuk nem utalhat át.
A valós képet árnyalja, hogy ebből a mennyiségből le kell vonni az ivóvíz tisztítási technológiai víz szükségletét – amely a szűrők visszamosatásából adódó mennyiséget jelenti – és a hálózat tisztítási és tűzcsap ellenőrzési szükségletét.
Tehát az értékesítési különbözet összetevői:
- látszólagos veszteségek (illegális vízvételezés, pontatlan mérések
- valós veszteségek (hálózati veszteség) fizikai hálózati veszteség (szivárgások, rejtett csőtörések, túlcsordulások üzemeltetési hibák)
- technológiai víz (öblítővíz, visszamosató technológiai víz)
Ezen tényezőkből a hálózati veszteség csökkentése indokolt:
- ellátás –technikai biztonság technikai okok
- gazdasági indokok
- környezetvédelmi indokok
A fenti indokok és okok alapján kiemelt jelentőségű a hálózati veszteség csökkentés megvalósítása és a víziközmű rendszerenkénti tervezése. A Mezőföldvíz Kft. 2016 év végéig tűzoltó jelleggel – külső hibafeltáró vállalkozások bevonásával - végezte a hálózati hibakereséseket és a veszteségcsökkentő intézkedéseket.
A 2017 évben várható egy hálózati hibakereső és nyomvonal kereső eszközpark beszerzése, mellyel az üzemeltetett rendszereken előre tervezett és célirányos veszteség csökkentési terv alapján végezzük el a feltárásokat és a rejtett hibakereséseket.
A hálózati veszteségbe értendő tényezők, a valódi veszteséget befolyásoló tényezők:
- talajnem
- bekötés szám
- hálózati nyomás
- csőanyag, csőkötés, korrózió védelem
- szerelvénysűrűség
- kivitelezés minősége (ágyazó anyag a vezeték környezetében)
- fektetési mélység
- építkezések és földmunkák a vezeték környezetében
A hálózati veszteség csökkentés egyik legjobb módszere lenne, ha a már ismert és tudott hálózati hibákat, az elöregedett és hibás vezetékeket, szerelvényeket rekonstrukcióval és fejlesztésekkel lehetne kiváltani. Azonban a jelenlegi fejlesztési források néha még a legalapvetőbb rekonstrukciós igényekre sem elegendőek.
hagy a nála az ismételt leolvasás időpontjáról. Ha az ügyfél távolléte miatt az így megjelölt időpontban sem valósul meg a leolvasás, a fogyasztónak a hónap utolsó napjáig lehetősége van rá, hogy a mellékvízmérő állását telefonon, személyesen, levélben (munkatársunk levelezőlapot hagy a helyszínen a mérőállás közlésére) vagy e-mailben a Mezőföldvíz Kft. részére eljuttassa.
Ha a leolvasási hónap utolsó napjáig nem érkezik információ a vízmérőállásról, a szolgáltató a fogyasztó korábbi átlagos fogyasztását alapul véve, becsült fogyasztásról állít ki számlát. Az esetleges különbözet elszámolására a következő leolvasás után kiállított számlában kerül sor.
Mezőföldvíz Kft. 7030 Paks, Kölesdi út 46.
Hasznos információkÜzletszabályzatKözzétételAdatvédelemImpresszumSitemap